Nyári gyerekek a Balatonparton (vagy éppen ahol): a 2018-as nyári diákmunkáról vallanak az NLG-sek


Azt vehetjük észre, hogy évről-évre nő a nyári munkát vállalók száma a nagylajosos diákok között is. Arról érdeklődtem, melyek a népszerű helyek diákmunka szempontjából, jellemzően mennyi időt szántok a nyárból munkára, van-e konkrét célotok, amire pénzt keresnétek, s mik voltak az idei nyár tapasztalatai a munkahelyeken.
Tóth Eszti (11. C) elsősorban tapasztalatszerzés és pénzkeresés miatt vállalt pincérmunkát Bükön a Hunguest Hotel Repce Goldban. Jó tapasztalatai miatt augusztusban is visszamenne dolgozni, s így közelebb kerülne vágyott céljához, egy motor megvásárlásához. Kedves munkatársak, jó atmoszféra fogadta Esztit, de jó tanácsként elárulta: „azt azért ne várja az ember, hogy a főnöke a legjobb barátja legyen, mivel könnyen meglepetések érhetik.” Eszti szerint fontos a jó hozzáállás, azaz lássák rajtunk, hogy akarunk dolgozni, mivel így még a kevésbé újonckedvelő helyekre/kollégák közé is gyorsabban beilleszkedhetünk.
Barni harci felszerelésében

Asbóth Barni, Eszti osztálytársa a LUK-ban töltött két hetet a nyári szünetből: elégedett volt a munkabérrel, ő gitárra és erősítőre gyúr. Barnit mindig érdekelte a nehézipari, gyári munka is, így tudta, mire számíthat, akár a szalag mellett is. Jó dolognak tartja, ha az ember több (munka)területen is kipróbálhatja magát, és helytáll.  Kecskés Andris a 12.C-ből szintén a LUK-ban dolgozott egy hétig, barátságos munkatársakról és kínosan rövid szünetekről számolt be.

Pócza Csenge (11.C) hasznosan szerette volna tölteni a nyári szünetét, na meg zsebpénzt gyűjteni: Csenge jogsit szeretne.  A Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesületnél, mint turisztikai asszisztens dolgozott öt héten át, ahol korának és képességeinek megfelelő munkát talált, valamint figyelmes munkatársak vették körül. Csak pozitív tapasztalatai vannak: sok új embert ismert meg munkája során, tapasztalatokat szerzett, illetve gyakorolta angol és német nyelvtudását.
Alex, aki a versével 60.000 forintot érő táborozást nyert
Persze pénzt keresni nemcsak fizikai munkával lehet, vannak mázlisták, mint például Németh Alex a 11. C-ből, aki a Mozdulj Gamer! mozgalom által hagyományosan szervezett tábor díját, azaz 60.000 forintot nyert meg úgy, hogy össze kellett kötnie minél kreatívabban a Chiót (ők szponzorálják a tábort illetve a mozgalmat) a sportolással, kép, videó, vers vagy épp dubstep remix formájában. Szóval, Alex ingyen vesz részt a GameStar nyári táborában, az alábbi versének köszönhetően. Gratulálunk!

Nyári nap a Chióval 

Egyik délelőtti bringázásom alkalmával
Közelebbi kapcsolatba kerültem egy fával.
A sárvédőm eltörött, és defektet is kaptam;
Hátralévő mérföldeken biciklim tolhattam.

Így hát délben az út mellett andalogtam magamban,
Sapka helyett headsetem volt égett, izzadt nyakamban.
Nem hallottam a dudáját, kocsi majdnem elütött;
Mire Szombathelyre értem, az óra egyet ütött.

Ági néni városszéli kisboltjába térve:
„Kéne kaja a vébéhez s még az esti raidre”
Ezt gondoltam magamban, és rohantam a polchoz;
Mihez fordulna az ember máshoz, mint Chióhoz?!

A chipsemet kifizetvén futottam is tovább,
Újságoshoz értem megkerülvén az iskolát.
Berobogtam az ajtóján, sebességem félszáz,
A célom volt megszerezni a legújabb GameStart!

Sajátomat levettem, és rosszat tettem halkan:
Maradékot a polcokon Guru elé raktam.
S a kasszánál várva jut szerény személyem eszébe:
„Fél óra, és mérkőzés lesz, az Isten szerelmére!”

Szaladva hazafelé beléptem italboltba,
Mocsynak júliusban ne legyen száraz torka!
Hisz’ egy dolog a világon biztos tudott róla,
Az, hogy nem iszik durvábbat, mint a cukros kóla.

Sietni kellett ám haza, a meccs négykor kezdődött!
Futottam a tévé elé, testem ettől edződött.
A nagy hévtől szerencsétlen pulzusmérőm kiakadt,
Erőlködés közben pedig pattanásom kifakadt.

Nyargaltam hazafelé, mintha nem lenne holnap,
hGép elé kell érnem, mielőtt valaki gólt kap!
Szerencsére ez megtörtént, így hát minden rendben;
A csapatokkal a himnuszt együtt énekeltem.



Eldöntöttem ott és akkor, egy zacskó chips fölött:
Mozgok majd a Mozdulj Gamer keretei között!
Viszont a boltba és vissza már eleget futottam,
Kedd hátralévő részére kanapéra huppantam.

Barátnő helyett mellettem volt a hagymás Chio,
Előbbi találására ott a vakáció.
És ha az említett dolog nem is jönne össze,
Ilyen nyárra emlékeznék biztos mindörökre!

Már tapasztaltam párszor, hogy táborban lenni jó,
S rengeteget segítene nekem most a Chio.
Velencei napos tópart, vidámság és Nioh,
Konstatálnám magamban, hogy gamerként élni jó.

Főleg, ha velem lenne egy szép nagy zacskó Chio!...

Tóth Kristóf a Caramell Premium Resort-ban mint konyhai kisegítő dolgozott



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szalagavató 2019.

Szalagavató 2020.

Tanárportré: Simonné Baranyai Zsuzsanna